رئیس اداره بیمه سلامت تایباد و باخرز گفت: اکنون ۹۰ درصد از جمعیت شهرستان مرزی باخرز تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند که بالاترین جمعیت بیمه شده در این استان را به خود اختصاص داده‌اند.
کد خبر: ۹۵۸۴۸۲۶
|
۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از باخرز، عبدالقادر قاسمی اظهار کرد: پوشش بیمه سلامت در شهرستان مرزی تایباد نیز ۶۷ درصد از جمعیت این شهرستان معادل ۱۰۱ هزار و ۵۱۴ نفر را شامل می‌شود.

 وی افزود: در سال گذشته هزار و ۳۰ میلیارد ریال صرف هزینه‌های درمان بیمه‌شدگان سلامت در شهرستان‌های تایباد و باخرز شده که به مراکز درمانی و مؤسسات طرف قرارداد پرداخت شده است.

 رئیس اداره بیمه سلامت شهرستان‌های تایباد و باخرز با بیان اینکه دولت سیزدهم در حوزه بیمه سلامت و توجه به درمان خانواده‌های کم‌درآمد گام‌های خوبی برداشته است، اظهار کرد: تحت پوشش قرارگرفتن رایگان خانواده‌هایی که در دهک‌های یک تا پنج قرار دارند، یکی از مهم‌ترین اقدامات دولت سیزدهم بوده که رضایتمندی جامعه هدف خود را به همراه داشته است.

 وی اعلام کرد: در همین راستا از ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم، ۱۰۷ بیماری خاص و سخت‌درمان با نشان‌دار شدن در سامانه‌های بیمه سلامت، خدمات سرپایی و بستری بیماران خاص را با هزینه‌های کمتری از سایر بیمه‌شدگان دریافت می‌کنند.

 قاسمی بیان کرد: در حال حاضر ۸۲ مرکز درمانی و پزشک با بیمه سلامت در تایباد قرارداد دارند که بیشترین جامعه تحت پوشش بیمه سلامت این شهرستان روستاییان و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر هستند.

 وی به پرداخت هزینه‌های درمان ناباروری زوج‌های جوان اشاره و بیان کرد: بیش از ۹۰ درصد هزینه‌های ناباروری زوج‌های جوان از سوی بیمه سلامت در بخش دولتی پرداخت می‌شود.

 ۶۲ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزارنفری استان خراسان رضوی زیرپوشش بیمه سلامت قرار دارند. این نهاد پنج صندوق شامل بیمه روستایی، بیمه ایرانیان، کارمندان، سایر اقشار و بیمه سلامت همگانی است که به‌تازگی صندوق ایرانیان و همگانی با هم ادغام شده است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها